Vi har oprettet persondataportalen for at gøre det hurtigt og let at håndtere anmodninger omhandlende personoplysninger fra vores kunder, medarbejdere, m.fl.
Trin 1: Send os en henvendelse
Klik på linket Send en anmodning i toppen af siden og udfyld formularen.
Vi beder dig henvende dig på denne måde, så vi er helt sikre på:
- Hvilken e-mail vi kan identificere dig med;
- Hvilket produkt du henvendelsen drejer sig om;
- Hvad din henvendelse drejer sig om (fx berigtigelse eller sletning af dine persondata).
Trin 2: Bekræft din e-mail-adresse
Vi sender dig en mail med et bekræftelseslink til den e-mail, du har angivet i trin 1. Du skal klikke på linket i mailen for at bekræfte din e-mailadresse og oprette en selvvalgt adgangskode.
Vi gør dette for at bekræfte din identitet, så vi kun reagerer på henvendelser om dine data, hvis henvendelsen kommer fra dig. Af sikkerhedshensyn reagerer vi derfor ikke på din henvendelse, før du har bekræftet din e-mail ved at klikke på linket.
Det er kun nødvendigt at bekræfte din e-mail ved din første henvendelse. Efterfølgende kan du logge ind på persondataportalen med din e-mail som brugernavn og din selvvalgte adgangskode.
Trin 3: Se status og svar på dine henvendelser
Når du er logget ind, kan du følge status på dine henvendelser under Mine aktiviteter i brugermenuen i toppen af siden. Her er er det også muligt at tilføje information til dine henvendelser.
Når vi modtager din henvendelse, vil vi fortælle dig, i hvilket omfang vi kan imødekomme din anmodning. Det kan fx være, at vi ikke kan efterkomme en sletteanmodning, fordi lokal lovgivning foreskriver, at vi ikke må slette data.
Vi besvarer din anmodning hurtigst muligt og senest inden for den tidsfrist, som databeskyttelsesloven kræver.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.